Hiszpańska firma SORTEM partnerem Funeral Forum 2018

Do grona partnerów Funeral Forum dołączyła firma SORTEM Distribution Global, działająca na wielu europejskich rynkach. Antton Loinaz, menadżer firmy będzie jednym z prelegentów tegorocznego Funeral Forum. Będzie mówił o nowym paradygmacie sektora funeralnego na przykładzie własnej firmy.

Firma SORTEM powstała 5 lat temu z chęci zbadania różnorodności rytuałów pogrzebowych na całym świecie, uchwycenia tego co innowacyjne oraz przekształcenia tych produktów w nowe propozycje, które przyczynią się do rozwoju sektora funeralnego. Antton Loinaz wierzy, że innowacje są kluczem w mierzeniu się ze zmianami, przed którymi obecnie stoi branża pogrzebowa, a nowy model branży musi stanowić odpowiedź na potrzeby współczesnego społeczeństwa.

SORTEM działa na międzynarodowych rynkach, mając silne przedstawicielstwo we Francji, Holandii, Portugalii i we Włoszech oraz rozwijając punkty dystrybucji w Niemczech i USA. Teraz czas na Polskę.

- Jesteśmy przekonani, że polski rynek jest doskonałym miejscem do rozwoju asortymentu produktów Sortem. Z jednej strony szukamy na polskim rynku innowacyjnych rozwiązań, a z drugiej strony chcielibyśmy je zaimplementować na nasze potrzeby, przekształcić w nowe produkty, ponieważ wierzymy, że przyczyni się do rozwoju sektora funeralnego. Takie postawiliśmy przed sobą wyzwanie i to nas napędza od początku istnienia firmy – mówi Antton Loinaz.

Według firmy Sortem wielkim wyzwaniem współczesnych czasów jest zaakceptowanie faktu, że sam produkt jest coraz mniej wartościowy. Dopełniają go usługi. W dzisiejszej dobie globalizacji można produkować i sprzedawać wszystko, wszędzie, za jakąkolwiek cenę. Dlatego ważne jest inwestowanie w optymalizację usług i przygotowanie produktów dostosowanych do potrzeb klientów („produkt na miarę”).

- W Sortem zaspokojenie potrzeb rodziny zmarłego, wsparcie w czasie żałoby oraz szacunek dla zmarłego są zawsze priorytetem. Wszystkie produkty Sortem narodziły się właśnie z wizji nazwanej „Wspólne chwile” (Shared Moments) – mówi Antton Loinaz. "Wspólne chwile", to innowacyjny koncept, którego sekret tkwi w prostocie – przy zmarłym pozostawiana jest kartka z krótkim pożegnaniem, natomiast bliscy zatrzymują dla siebie bransoletki symbolizujące wspomnienia o wspólnych chwilach za życia. Ta bransoletka staje się symbolem łączącym nas niewidzialną nicią z odbiorcą wiadomości. Dla wielu osób taka symbolika jest ważna w procesie żałoby. Koncept został już z sukcesem implementowany w wielu europejskich domach pogrzebowych

Dzięki urnie The Tree Remembers, chcieliśmy wprowadzić innowacje w bardzo tradycyjnym sektorze, aby zmienić dawny rytuał pożegnania naszych bliskich. Urna jest bardzo prosta, przyjazna dla środowiska (w 100% wykonana z  biodegradowalnej celulozy) i ekonomiczna. Składa się z dwóch części: zasobnika na popiół i miejsca do wysiania rośliny. Ma na celu złagodzenie poczucia braku naszych bliskich, poprzez obserwację, jak wspomnienia o nich rozkwitają z każdym pączkiem. Z upływem czasu urna znika, przekształcając popiół w drzewo lub roślinę, która w konsekwencji staje się pomnikiem Jest to również najbardziej ekologiczny sposób na rozproszenie popiołów naszej ukochanej osoby. Koncept urny The Tree Remembers został nagrodzony międzynarodową nagrodą w dziedzinie diznajnu Red Dot.

sortem_produkty.jpg

Ucz się by czynić progres, rozwijaj się, aby się wyróżniać to cel nakreślony przez firmę w obszarze szkoleń dla profesjonalistów pracujących w firmach pogrzebowych. Tematyka szkoleń związana jest z ich codzienną pracą. Firma organizuje między innymi szkolenia z obszaru Airbrush Make Up i techniki rekonstrukcji, świeckich ceremonii pogrzebowych, inteligencji emocjonalnej, motywacji zespołów sprzedażowych, kursy balsamowania i tanatoplastyki oraz szkolenia z pracy zespołowej. Bo przecież produkt i usługa to nie wszystko, ważni są też pracownicy firm pogrzebowych. Ich kompetencje przekładają się przecież na rozwój biznesu.

- Innowację to dla nas ciągła zmiana w celu dostosowania się do tego, co ma nadejść. Twierdzimy, że paradygmat pogrzebowy sam się zmieni. Nie wymuszamy tych zmian, ale zachęcamy do tego by nauczyć się współpracować, aby stać się częścią tego nowego modelu branży. Dlatego badamy nowe ścieżki, kształtujemy nowe produkty i usługi, które lepiej służą klientom domów pogrzebowych również w Polsce. To jest nasze prawdziwe powołanie – podkreśla Antton Loinaz.

Więcej o firmie SORTEM – Barcelona na www.sortem.es

Wstecz

Współpraca Medialna

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact